Alla kan göra något
Många anser ju att vi uppfödare är illvilliga personer som avlar istället för att ta hand om alla hemlösa katter som finns.
Jag avlar på mina katter med gott samvete och gör så gott jag kan för att hjälpa hemlösa katter.
På vårt ICA ute i Örsundsbro står denna tunna.Där kan man lägga kattmat .Jag tömmer den regelbundet och kör in med kattmaten till Katt Hemmet i Enköping.
Ingen kan göra allt men alla kan göra något.
Stolt ägare till tre La permer
Bra initiativ!
Jag avlar också med gott samvete. Det är inte vårt fel att oansvariga huskattägare släpper ut okastrerade katter, slänger ut små ungar längst vägkanterna och vägrar inse att ansvaret är deras. Ger lite mat eller annat när jag kan men ska inte påstå att det är regelbundet.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#0 Fint initiativ! Håller med om att alla kan göra något för att minska antalet hemlösa katter. Varje insats behövs.
Här är en sak som alla enkelt kan göra: skriv på denna namninsamling för att få mer ansvarstagande kattägare. Detta kan bli verklighet med hjälp av en bättre djurskyddslagstiftning, om förslaget går igenom i riksdagen i höst. Hittills har 27.984 underskrifter kommit in. 🙂Målet är 50.000 underskrifter. Sprid gärna!
http://www.djurskyddet.se/se/vart-arbete/vara-kampanjer/alla-katter/