Höga klätterträd till Devon Rex Kattunge
Hej, vi ska få hem en familjemedlem om några veckor. Jag har försökt leta efter klätter/klösträd som är ifrån golv till tak. Det får inte vara mer än 250 x 60 x 60, gärna sovplats högt upp och några nivåer så lilla kattungen kan klättra upp lätt.
Har tittat på sådana träd men inte riktigt nöjd… Tips sökes :)
Tack på förhand
/Linda

Jag skulle vilja skilja på klösträd och klätterträd.
Ett klösträd ska vara så högt att katten kan stå på bakbenen och sträcka upp sig och klösa.
Ett klätterträd ska vara högt gärna upp till tak ha sovplatser och även klätterställen där katten kan leka.
Sen är det viktigt att det är stadigt. Flera katter har vält sina träd och avlidit eller blivit skadade. Vårt golv till tak träd är fäst i väggen med ett vinkeljärn.
Stolt ägare till tre La permer
Gå in på länken som jag bifogar! Där köper jag allt till mina katter, tror dom är billigast på nätet!
Cats are like Potato Chips, You can't just have one!
Jag tänkte detta klätterträd som är golv till tak ska sättas fast i taket så att det blir stabilt. Får leta vidare efter något bra klätterträd.
Jag har ett Kattens No. 1, tror min modell heter Eiffel men det spelar mindre roll. Tror att det ska finnas i en höjd som passar er. Det är jättebra kvalitet, golv till tak som inte sitter fastskruvat utan mer som uppspänt mellan golv och tak. Mina katter flänger verkligen i det, och kanske en gång per år så måste man justera trädet och spänna det igen, men ingen fara att det skulle tippa, jag märker på att det lutar en smula att det är dags att justera. Mitt träd är ca 10 år och har hållit jättebra, nu ska jag faktiskt köpa ett nytt, utan hyllor eftersom mina katter inte använder dem så mycket. Blir bara själva galoppträdet och en hängmatta högst upp. Men det finns en massa varianter.

#5 Glöm inte att vi vill se bilder på din lillkatt.
Hej Monica, bilderna kommer när vi fått hem honom till oss :)

#7 Från vilken uppfödning kommer han?
#5 Vad kul, det trädet kommer han att gilla! Mina katter är 7 och 11 och kastar sig dagligen uppför stammen på det, och den äldsta sover oftast i översta slafen på natten. Lycka till med allt!
Funderar på kattungefoder ifrån Royal Canin Kitten, funkar det bra för Devon Rex rasen?
https://www.arkenzoo.se/royal-canin-kitten-c70347#product_tabs_additional_tabbed

RC är väl inget höjdar foder.Inget jag skulle ge mina katter.
Vad äter katten nu?
Det är inte så bra att byrta foder direkt när katten är nyflyttad.
Jag säger samma, Royal Canin har bättre rykte än de förtjänar. De lägger mycket möda på seriös marknadsföring, men synar man ingredienserna är de inget vidare. Till en början när kattungen är ny är det bäst att ge samma som den fått hos uppfödaren, oavsett sort, som Monica sa. Jag är dåligt bevandrad i de kattungefoder som finns nu, men leta efter foder som har någon form av kött som första ingrediens, och sedan helst inget spannmål eller ris alls. Majs är jag mycket tveksam till också. Det är mest blodsockerhöjande tror jag. (Min hund fick RC valpfoder ganska länge och blev mycket mindre speedad redan en vecka efter foderbyte.) Men mycket hänger på vad den är van att få. Min yngsta var uppfödd på James Wellbeloved, ett foder som är känt för att ge till katter med känsliga magar (innehöll ris, som detta RC kattungefoder). Tyvärr FICK hon känslig mage av det, och det tog ganska så länge innan hon klarade att äta blötmat t ex.
Uppfödaren ger Vaisto Cat Mush av olika slag, samt att hon ger Mjau då ibland. Men anledningen till att jag började fundera på RC var för att vi fick kupong av uppfödaren där. Men vad kan jag komplettera med för foder, till exempel blötmat ifrån RC? Eller räcker det med Vaisto Cat Mush? Ge gärna förslag om ni har. Förresten har jag lånat hem en bok om BARF.

Blötmat från RC är oskäligt dyrt och inte alls bra mat.
Om du vill ge blötmatr från djuraffären så köp Bozita.Annars så är Mjau blötmat från mataffären ett toppen foder till rimligt pris och lätt att få tag på.
Torrfoder är inget som katten behöver.
Du kan annars fortsätta som uppfödaren har gjort.
Hej,
Funderar om vi kan använda RC´s Babycat Milk. Han är 12 veckor endast när vi hämtar honom, och så kommer han ju inte kunna dia längre.
https://www.arkenzoo.se/royal-canin-babycat-milk-001263
Eller så kanske man kan köpa blötfoder, vad tycker ni?
https://www.arkenzoo.se/royal-canin-kitten-gravy-85-g-018323
Det finns ingen anledning att köpa baby mjölk, han är säkerligen inkörd på mjukmat eller torrfoder hos uppfödaren! 🙂 Jag tycker absolut att du kan köpa blötfoder till katten men Royal Canin är inget bra foder alls! Det innehåller både spannmål och socker och det är inte bra för katter! Satsa hellre på ett bra spannmålsfritt blötfoder så har katten fått alla förutsättningar för ett långt och friskt liv. Mjau och Bozita är bra foder som är lätta att få tag på. Det bästa för katter är Barf foder som t.ex. Mush Vaisto. Lycka till med den nya kissen! 🙂
Cats are like Potato Chips, You can't just have one!
Att uppfödaren skickar med kupong på RC-foder är nog för att denne får någon slags deal med företaget genom att vara uppfödare/med i deras uppfödarklubb eller liknande, och får en massa sånt att dela ut. Blötfodret i länken är som #16 sa tyvärr inte vettigt alls. Jag skulle nog själv ha hoppat över att använda den där kupongen faktiskt. Om de inte har leksaker också. :-)
Vilken liten sötnos!

Vilken liten guldklimp

Jättesöt!
Helt underbar. Vad kul!