Rexkatter iFokus

Rexkatter

Etikett: övrigt-om-rexkatter
Läst 386 ggr
MonicaLagerquist
1

Att ha katt på djursjukhus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just nu ligger min Kråkan inne och självklart är det jobbigt både för henne, hennes kattungar och mig.

Kråkan fick igår 30/9 hög feber och ville bara ligga still. Så vi åkte in med henne till Ultuna .

Det togs blodprov, urinprov direkt från blåsan och man gjorde ett ultraljud på hennes buk.

Kråkan har en kraftig njurbäckeninflammation och får stanna på Ultuna för dropp och medicinering.

Har just pratat med veterinären på Ultuna och jag bestämde att de får ge Kråkan medicin så att hennes mjölkproduktion avstannar.

Vill ju inte att hon mitt i allt elände ska få juverinflammation och mjölkstockning.

Kattungarna här hemma tar det med ro. De äter och går på lådan som de ska.

Stolt ägare till tre La permer

kara_murray
0

Det är inte lätt att lämna sin katt eller hund på djursjukhuset även om man vet att de får den bästa vården där. Men det är ju skönt att de meddelar hur Kråkan har det och hur hon mår!!!❤❤❤❤ Hoppas att hon blir fisk och kry fort så hon får komma hem till sina små kattungar!!!

• Redigerat 2020-10-01 12:38 av kara_murray
MonicaLagerquist
0

Kråkan har fortfarande hög feber.

Sänkan är lite högre idag än igår. De vita blodkropparna är lite bättre.

Om hon har lika hög feber ikväll ska man byta PC till henne.

Hon äter och tvättar sig.

Så ingen katt hem idag.

Vixxen
0

Elände!
Huvudsaken är att hon är på rätt ställe och får bra vård!

[Månglädje]
0

Usch så jobbigt för både katten och dig Monika . Känner med dig och senast jag hade en katt inneliggande var för drygt 1½ år sedan i tre dygn och man känner sig så himla maktlös när man inte har uppsikten själv över dom även om dom får den absolut bästa vården så är tankarna konstant hos katten .

Håller alla tummar tassar och tår att hon piggnar till snabbt så hon får komma hem till er och sina ungar ❤️❤️❤️

MonicaLagerquist
1

Kråkan är dropp och feberfri.Om hon fortfarande är det på eftermiddagen så får vi hämta hem henne idag.

[Månglädje]
0

Härligt att höra, håller tummarna att hon får vara frisk nu 😎

MonicaLagerquist
2

Klockan 16.00 får vi hämta Kråkan

MonicaLagerquist
2

Kattungarna blev så glada när mammakatt kom hem.

MonicaLagerquist
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mor och barn.

[Månglädje]
1

#9: Härligt att dom är tillsammans igen 😎

MonicaLagerquist
1

Så skönt att ha Kråkan hemma igen.

MonicaLagerquist
0

Imorgon ska Kråkan till Ultuna på återbesök.

UL ,blodprov och urinprov.

Vixxen
0

Hoppas allt är bra!

MonicaLagerquist
0

Kråkan känns ju pigg och glad så jag hoppas att proverna visar detsamma.Just nu är hon lite sur då jag plockade bort maten sent igår kväll.

MonicaLagerquist
0

Det gick bra på Ultuna.Eftersom att Kråkan är så pigg så blev det bara

blodprov idag.Nu är vi hemma och väntar på provsvar.

MonicaLagerquist
0

Kråkans prover såg bra ut så nu slipper hon antibiotika.

Den 28 oktober ska vi tillbaka för att kolla infektionsproverna.

Det finns ju alltid en risk att infektionen kommer tillbaka om den inte är helt borta när antibiotikan sätts ut.

MonicaLagerquist
0

Idag ska Kråkan tillbaka till Ultuna.Blodprov och urinodling.

Kråkan tycker väldigt synd om sig eftersom att hon fastar.

MonicaLagerquist
0

Hemma sen ett par timmar.Nu väntar vi bara på provsvaren.

MonicaLagerquist
0

Det gick bra på Ultuna igår,Man kunde ta ett sterilt urinprov genom buken på Kråkan utan att droga henne.Nu väntar vi på provsvaret.

MonicaLagerquist
0

Väntar fortfarande på svar från Ultuna.

MonicaLagerquist
0

Jag har ju betalt på Ultuna och sen skickat pappren till IF,Det har gått smidigt hela tiden men nu nöär jag skickade det senaste kvittot vill IF prata med veterinären.

Jag vill ju ha mina pengar.Inga större summor.Runt 3 tusen lite drygt.

MonicaLagerquist
1

Idag kom beskedet att IF betalar det senaste besöket.

MonicaLagerquist
0

Idag blev Kråkan sjuk igen.Massor av vita blodkroppar i urinen även lite blod.Hon kunde inte kissa så vi ringde både Ultuna,Strömsholm och ytterligare två kliniker tills vi till slut hittade en klinik som kunde ta emot Kråkan.Hon fick stanna över dagen på kliniken för att bli uppvätskad.Halv åtta ikväll får vi hämta henne.

MonicaLagerquist
0

Kråkan mår fortfarande dåligt.Håller koll och medicinerar.Hoppas slippa åka in med henne igen.Totalt kaos på alla veterinärkliniker.

mostermimma
0

Stackars er, och stackars Kråkan! 😢 Är det njurbäckeninflammationen som är tillbaka igen? Det är så jobbigt när de är sjuka, man känner sig helt maktlös. Hoppas de snabbt hittar vad som är knas och att hon snart är frisk igen ❤

MonicaLagerquist
1

Hon har en väldigt kraftig UVI.Gårdagens vetyerinär tror att hon haft infektionen vilande i kroppen.

MonicaLagerquist
0

Nu börjar Kråkans juver svullna av.Mitt i allt elände så fick hon ju mjölkstockning.

kara_murray
0

Usch vad tråkigt!! Hoppas att hon nu kan bli bättre fort.. för det är inte kul när katterna mår dåligt… Hoppas de andra två mår bättre snart de med…

MonicaLagerquist
1

Planen var ju att Kråkan skulle flytta till Lund men jag har blåst av det.Hon får stanna.

kara_murray
0

Men vad tråkigt men skönt ändå att hon har ett bra hem hos dig!!❤❤❤

OberonsMatte
0

Hur mår Kråkan nu?

Sajtvärd Katter iFokus

MonicaLagerquist
2

Hon mår bra.Jag avvaktar någon vecka till och sen ska jag ta ett nytt urinprov på henne.Jag har beslutat mig för att vänta med kastrationen tills dess att jag vet att hon inte har bakterier i urinen.