Veterinären i mobilen
Har du använt dig av det någon gång?
FirtsVet eller AGRIA Telefon veterinär och allt vad de nu heter.
Stolt ägare till tre La permer
Nej, det har jag inte. Jag har lite "videosamtalfobi", men vanligt telefonsamtal skulle jag iofs kunna tänka mig om jag undrade över något av det enklare slaget. De gånger jag ringt en veterinärklinik säger de alltid att de egentligen varken kan säga bu eller bä utan att ha undersökt katten ordentligt (vilket jag har förståelse för) och det gäller ju även telefonveterinärer.
Sajtvärd Katter iFokus

Jag känner inte att jag har något behov av det.
Behöver jag en veterinär så är det ett besök som gäller.
Stolt ägare till tre La permer
Jag tycker det känns tryggare att prata med "min" veterinärmottagning, så långt som det är möjligt, och har inte provat dessa tjänster. Men jag tycker det är bra att Veterinären i mobilen finns, inte minst så att man kan hänvisa djurägare dit som bor långt ifrån veterinären och/eller som är obenägna att låta sina djur få veterinärvård. Jag gissar att veterinären som ser djuret via video kanske kan ha lättare att motivera djurägaren att söka vård vid behov. Åtminstone hoppas jag det, även om det är bedrövligt att/om veterinärer ska behöva sitta och motivera djurägare att låta sina husdjur få nödvändig veterinärvård eftersom man som djurägare är skyldig enl. djurskyddslagen att låta djuret få nödvändig veterinärvård.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.